• Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle

TOM ZORGT

VOOR IEDEREEN

Als groot vastgoedbezitter/woningcorporatie is het contact met bewoners of huurders vaak intensiever dan wenselijk. Zo blijkt uit onderzoek dat bijvoorbeeld een kapot voordeurslot vervangen of repareren, gemiddeld maar liefst 78 contactmomenten met zich meebrengt. Dat kost tijd en dus geld.

Team Onderhouds Management, kortweg TOM genoemd, biedt uitkomst. Met een all-in-concept waarbij we u van onderhoud en/of renovatie tot bewonerscommunicatie ontzorgen. Van het allereerste contact tot het plaatsen van de bestelling, facturatie en zelfs betaling en dat loont. Want in slechts 10 (!) contact-momenten hebben wij de klus geklaard en bent u geen € 400, maar slechts € 80 kwijt. En de bewoners? Die zullen blij zijn met de extra service.

 

TOM vindt trouwens niet alleen zijn weg in de verhuursector, maar kan ook ingezet worden bij grote renovatieprojecten in de gezondheidszorg, utiliteitsbouw etcetera.

Haal T.O.M. ook in huis

T.O.M. maakt het inzichtelijk

TOM heeft uitgebreide voorkennis in huis en kan zo snel aan de slag. Op basis van een blauwdruk van een huis en/of woonwijk, weten we precies welk materiaal in het pand is verwerkt. Bovendien monitort TOM het onderhoud. Dat betekent dat we sneller kunnen anticiperen door middel van preventief onderhoud. Bijvoorbeeld als er op een en hetzelfde item vaker onderhoud moet worden gepleegd. Ook aspecten die de vochtbalans in de woning beïnvloeden (zoals langdurig koken) worden in kaart gebracht.

T.O.M. werkt efficient

Een telefoontje van een bewoner naar TOM is genoeg om een reparatie in gang te zetten. De monteur van TOM kan via zijn tablet direct zien om welke woning het gaat, welk onderdeel het betreft en of hij dat in zijn bus heeft liggen of in het magazijn. Tevens ziet hij welke collega’s er nog meer in de buurt zijn. Zo is er altijd snel iemand ter plaatse om het defect vakkundig te verhelpen. De bewoner tekent vervolgens de opdracht af en als opdrachtgever krijgt u hiertoe maandelijks een totaalfactuur. Dat is wel zo inzichtelijk.

T.O.M. gaat verder

TOM snapt dat onderhoud vooral ook gaat om de mensen die er wonen. Juist omdat we al vele jaren bij hen thuis komen, weten we wat er speelt. Zo mag bij een islamitisch gezin – als de heer des huizes niet thuis is – geen toegang worden verschaft aan andere mannen. Daarom kan TOM een vrouwelijk schildersteam regelen, wat ook vaak wenselijk is bij bepaalde instellingen zoals safehouses.

T.O.M. denkt groot

Ook bij grootschalige renovatieprojecten heeft TOM de volledige regie. Zo stemmen we, naast de algemene planning op de bouw, de afspraken ook nog even met de bewoners af. Gewoon omdat we weten dat onderhoud soms vanwege persoonlijke omstandigheden zoals ziekte of overlijden, niet goed uitkomt.

Vraag het T.O.M.

TOM is altijd midden in de wijk en tussen de mensen te vinden. Zo kunnen bewoners elke ochtend in de bouwkeet terecht voor een kop koffie en met al hun vragen en opmerkingen over de werkzaamheden. Dit overleg zorgt ervoor dat de samenwerking beter verloopt en dat vertaalt zich op zijn beurt weer in een hoger bouwtempo en onnodig werk achteraf. Dat ziet u niet alleen terug in de planning en op de balans, maar ook in de bewonerstevredenheid.